MENÜ

Roxy News 


> Utcazene fesztivál 2011. július 13–16.

 

sed_szinpad.jpg

Utcazene Fesztivál – Roxynpad zenekarok vetélkedője (2011. június 13-án)

 

 

ZENEKAR

LEON hangmester

Színpad-mester

Fíling

/összkép

Zsűri 1

/felvételről

Zsűri 2

/felvételről

Összes

pontszám

1. Plum Is

Fallin

8

9

7

7

7,5

38,5

2. WetSkin

7,5

6

8

8

8

37,5

3. Bors

8

8

8

7

6

37

4. Menyét

5

10

6

6

9

36

5. Les Mecs

Tranquilles

7

8

6

6

4

31

6. Hódító

Hódok

6

6

5

5

5

27

7. Célpont

4

5

5

3

3

20

8. daBibere

3,5

3

4

5

4

19,5

 

(A pontozás 1-től 10-ig történt a helyszínen, illetve a rögzített hangfelvétel alapján utólag.)

 

A többtagú zsűri többféle szempont szerint pontozással döntött a díjazásról.

A rendkívül szoros versenyben első helyezett Plum Is Fallin fellépési lehetőséget kap a jövő évi VOLT fesztiválon. Az élbolyban szereplő Wetskin, Bors és Menyét zenekarok az Expresszó következő idényében hétvégi főműsoridőben mutatkozhatnak be (ennek időpontjáról, műsoridőről, egyéb részletekről a későbbiekben egyeztetünk.)

 

 

Az Utcazene – Roxynpad zenekari vetélkedőjének szöveges értékelése

 

Általános észrevételek:

LEON hangmester: technikailag minden zenekar színpadképes volt. Általános és mindenkinél visszatérő hiba azonban (bár nem versenyzett, de a Presence-nél is!), hogy nem kezelik a zenei dinamikát, így az egyes hangszerek egymáshoz való hangerő viszonyát sem. Nem igazán a keverés dolga, hogy pl. szólóknál kiemelés legyen, ezt a színpadon a zenésznek kell tudni szabályozni a játékával és a saját hangerő beállításokkal.

Zsűror 2.: a Wetskin srácainak van a legmegbízhatóbb hangszeres tudása, de ez nem sok pluszt adott, és bár az énekes csajnak erős hangja van, túl modoros. A Menyétnél és a Plum is Fallinnál sokkal több ötletet hallottam, izgalmasabb volt a zenéjük. 

 

Egyéni értékelések:

1. Plum Is Fallin: Szóvá tették - bár pontot ezért nem vontak le -, hogy a műsor közben zavaróan hatott a színpadon járkáló videózó nem zenekari tag. A műsorválasztás jó volt, zeneileg is elég kidolgozottnak tűnt, de voltak számok, amikor az egész zenekar „leült”, nem volt elég következetesen felépítve a műsor íve. /38,5 pont/

 

2. Wetskin: a zenekar egész megszólalása jó, az egyes hangszerek tekintetében is. Itt is a műsor felépítésére kell nagyobb gondot fordítani. A több hasonló tempójú szám egymásutánban nemcsak a közönséget fárasztja, de néha maga az énekes is a kifulladás határáig jutott. Talán emiatt is néha egysíkúnak tűnt az egyébként jó ének. A színpadi mozgás közben ügyelni kell a hangszerekre és technikára, kábelezésre is. (Előfordult hiba a kirántott jackdugó, vagy gitárok elhangolódása) /37,5 pont/

 

3. Bors: Dicséretes a saját számokból felépített műsor, jó a zenekar „színpadképe” és megszólalása is, azonban nem mindig egyértelmű vagy erőteljes a verbális „üzenet”. Ki a célközönség? Kicsit furcsán hatott most pl. a Petőfi-vers is. Összességében jó erős közepes és minden szempontból egyenletes értékelést kapott az élő produkció, érdemes a tartalmat is újragondolni.  /37 pont/

 

4. Menyét: Végletesen eltérő értékeléseket kapott a zenekar produkciója. A LEON szakembere jogosan kifogásolta a színpadi slendriánságokat, pl. a basszusgitáros-vokalista nagyon rossz mikrofontechnikáját, az egész zenei folyam esetlegességét, kapkodását. Ugyanakkor - ennek ellenére - időnként nyilvánvaló színpadi rutinról is árulkodott a zenekar, ötletes zenei poénokkal fűszerezve a szövegeket. /36 pont/

 

5. Les Mecs Tranquilles: Jó és egységes a stílusválasztás, de még sok a hangszeres és főleg a vokális bizonytalanság. Ennek tükrében néha túlzásnak tűnt a közönség ugráltatása. A közönséget elsősorban a zenének kell mozgatni, nem a frontember folytonos parancsolgatásainak. Vannak jól kidolgozott számok, de többségükre ráférne az alapos gyakorlás és munka. /31 pont/

 

6. Hódító Hódok: Lendületes a műsor, jól kiválasztott feldolgozásokkal tűzdelve. Jó lenne a színpadi összkép is, azonban néha feleslegesen túljátszott szerepek lerontják az összhatást, pl. a szólógitáros részéről (miközben szétesik a hangszercsatlakozása?) A teljesítményük egységes megítélése azt is jelenti, hogy mindenben kicsit javítva nagyot léphetnek előre. /27 pont/

 

7. Célpont: A színpadi megjelenés, az összkép átlagosan „rockos”, azonban a saját számok szövegei és főleg azok előadása, tagolása gyenge, néha nyakatekert. Ezt mutatja az is, hogy a jelenlévő pontozók jobban értékelték a produkciót, a színpad dobott rajta valamit, a csak felvételről hallgató zsűritagok tetszését azonban egyformán nem nyerte el a műsoruk. /20 pont/

 

8. daBibere: Esetükben talán éppen fordítva van, mint az előző zenekarnál, élőben „nem jött át” a színpadon a túl merev produkció, miközben csak felvétel alapján kissé jobb értékelést kaptak. A helyszínen túl hosszúnak tűnt a műsor, sok felesleges kommentárral, ráadásul mintha „minden daluk egyforma” lenne: azonos hangfekvésben előadott kissé didaktikus „líra”, kevésbé ötletes zenei aláfestéssel

 


Veszprém zenéi az LB-KNAUF nagyszínpadon

A hivatalos műsorfüzetből az LB-KNAUF nagyszínpad heti műsora

 

 


Rövidhír a Volt-ról

A hazai koncertszervezők, zenekarok és nem utolsó sorban a közönség szavazatai alapján

2011-ben a veszprémi Expresszó nyerte el "A vidék legjobb klubja" megtisztelő címet!

 


 

Ugrás a főoldalra

Az archívum további oldalai:

Roxy News /2011. április

Roxy News /2011. január

Roxy News /2010. december

Korábbi hírek /2009–2010/

Még több kép

Zenekarok archívuma /2009–2011/

Roxynpad plakátok /archív

 

 

 


 

 

Asztali nézet